Subject: Ed: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Oct 2024 09:27:51 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: kolmapäev, 16. oktoober 2024 10:27
Adressaat: 'Priit Pärnapuu' <[email-masked]>
Teema: Vs: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine

Tere!

Vastas Ravimiameti järelevalve osakonna juhataja Liis Prii:

„Ravimiameti andmetel on alates detsembrist 2023 kuni tänaseni:

Suletud üldapteegid (roheliseks on märgitud samas kohas ja sama tegevusloa 
omajaga kuid teise põhiapteegi allüksusena tegevust jätkanud haruapteegid):

Linnamäe Prisma Südameapteek

Ravimiprofid OÜ

Harju maakond, Tallinn, Lasnamäe linnaosa, Linnamäe tee 95

Aravete Apteek HA1

Täisühing Aravete Apteek

Harju maakond, Anija vald, Aegviidu alev, Kase tn 10

Narva Polikliiniku Apteek

VITALUMEN PHARM OÜ

Ida-Viru maakond, Narva linn, Vestervalli tn 15

Puurmani Apteek

MAIRE APTEEK OÜ

Jõgeva maakond, Põltsamaa vald, Puurmani alevik, Tallinna mnt 4/1

Sikupilli Apteek HA3

Kaugekaja OÜ

Viljandi maakond, Viljandi vald, Kolga-Jaani alevik, Viljandi mnt 6

Centrumi Apteek HA4

OÜ Viljandi Vana-Apteek

Viljandi maakond, Põhja-Sakala vald, Kõpu alevik, Viljandi mnt 4

Uuesilla Apteek HA2

OÜ PharmaTwelve

Valga maakond, Tõrva vald, Tõrva linn, Tamme tn 2

Paldiski Apteek HA1

Kamakolm OÜ

Harju maakond, Lääne-Harju vald, Paldiski linn, Rae tn 14b

Kopli Apteek

OÜ Lartim

Sõle tn 63, Põhja-Tallinna linnaosa, Tallinn, Harju maakond

Nurme Apteek HA3

osaühing NURME APTEEK

Tallinna mnt. 84, Uuemõisa alevik, Haapsalu linn, Lääne maakond

Võnnu Apteek HA1

OÜ Võnnu Apteek

Tartu maakond, Kastre vald, Melliste küla, Järve põik 5

Rõuge Apteek

OÜ Rõuge Apteek

Võru maakond, Rõuge vald, Rõuge alevik, Sänna mnt 4

Kuressaare Pereapteek

OÜ VR Apteegid

Saare maakond, Saaremaa vald, Kuressaare linn, Tallinna tn 23

Abja Apteek

Hiirehernes OÜ

Viljandi maakond, Mulgi vald, Abja-Paluoja linn, Oru tn 1-1

Pelgulinna Apteek

Osaühing Pelgulinna Apteek                Harju maakond, Tallinn, 
Põhja-Tallinna linnaosa, Sõle tn 16

Priisle Apteek HA2

OÜ PharmaNine

Lääne-Viru maakond, Tapa vald, Tamsalu linn, Koidu tn 16

Avatud üldapteegid (punaselt on märgitud päringus puudunud avatud apteek):

Laagri Veskitammi Apteek HA2

AL Medicam OÜ

Lääne-Viru maakond, Vinni vald, Roela alevik, Tartu mnt 9

Ravila Apteek

OÜ Evamed

Tartu maakond, Tartu linn, Tartu linn, Ravila tn 14d

Mustika Keskuse Südameapteek

Ravimiprofid OÜ

Harju maakond, Tallinn, Mustamäe linnaosa, Karjavälja tn 4

Veerenni Tervisekeskuse Südameapteek HA2

Veerenni Apteek OÜ

Harju maakond, Saku vald, Kiisa alevik, Kurtna tee 2

Selma Apteek HA1

Laululugu OÜ

Harju maakond, Harku vald, Harkujärve küla, Liiva tee 2

Tammsaare Euroapteek HA1

OÜ PharmaEleven

Harju maakond, Lääne-Harju vald, Paldiski linn, Rae tn 14b

Lasnamäe Tervisemaja Apteek HA3

Naerusuine OÜ

Harju maakond, Viimsi vald, Randvere küla, G. H. Schüdlöffeli tee 2

Puiestee Rimi Apteek

Augustina Apteek OÜ

Tartu maakond, Tartu linn, Tartu linn, Puiestee tn 2

Haapsalu Kesklinna Apteek HA1

osaühing NURME APTEEK

Tallinna mnt. 84, Uuemõisa alevik, Haapsalu linn, Lääne maakond

Rävala Apteek

Rebashein OÜ

Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Rävala pst 5

Kungla Südameapteek

Hooliv Apteek OÜ

Valga maakond, Valga vald, Valga linn, Kungla tn 37b

Ravila Apteek HA1

OÜ Evamed

Tartu maakond, Tartu vald, Raadi alev, Nõlvakaare tn 4

Pelgulinna Tervisemaja Südameapteek

Denissi Apteegid OÜ

Harju maakond, Tallinn, Põhja-Tallinna linnaosa, Ädala tn 1

Kotka Tervisemaja Apteek HA3

Elusilus OÜ

Vana-Tartu mnt 71, Peetri alevik, Rae vald, 75312, Harju maakond

Võru Rimi Apteek HA2

Hiirehernes OÜ

Viljandi maakond, Mulgi vald, Abja-Paluoja linn, Viljandi tee 2a

Tapa Euroapteek HA1

OÜ PharmaNine

Lääne-Viru maakond, Tapa vald, Tamsalu linn, Koidu tn 16

Tegevusloa omajat vahetanud, kuid samas kohas tegevust jätkanud apteegid 
(punaselt on märgitud päringus puudunud uue tegevusloa omajaga apteek):

Paepargi Apteek

OÜ PharmaSix

(endine TL omaja PharmaFourteen)

Kallavere Apteek

OÜ PharmaFourteen

(endine TL omaja PharmaSix)

Abja Apteek

Hiirehernes OÜ

(endine TL omaja Osaühing Abja Apteek)

Raja Südameapteek

Hooliv Apteek OÜ

(endime TL omaja Veerenni Apteek OÜ)

Virumaa Apteek + selle kaks haruapteeki

Sinisinine OÜ

(endine TL omaja Unejutt OÜ)

Vilde Euroapteek

OÜ PharmaEleven

(endine TL omaja PharmaFour)

Smuuli Apteek

OÜ PharmaFour

(endine TL omaja OÜ PharmaSix)

Nime muutnudapteek, mis jätkas sama tegevusloa omajaga samas asukohas:

Rävala Apteek

Rebashein OÜ

(endine Rävala Meliva Apteek)

Apteegivõrk muutub ajas. Enamasti on need muudatused seotud sellega, kuidas 
paiknevad ümber inimesed ja nendega koos ka teenused. Kui lähikonna 
asulatest käivad inimesed tööle-poodi-perearstile-apteeki pigem teistesse 
keskustesse, siis on paratamatu, et apteegile ei jätku seal piisavalt tööd. 
Aegviidus, Puurmanis, Kolga-Jaanis, Kõpus ja Mellistes näiteks on ka 
perearsti vastuvõtt vaid ühel-kahel päeval nädalas või puudub üldse, nii et 
tervisemurega minnaksegi piirkonnas asuvasse suuremasse tõmbekeskusesse, kus 
asuvast apteegist ostetakse ka vajalikud ravimid. Rõuge on selles osas 
erandiks – seal on igal tööpäeval perearsti vastuvõtt, kuid ravimid saab 
osta ca 15 km kauguselt Võrust. Varasemates uuringutes on hinnatud, et 
apteegi teeninduspiirkonnas võiks olla ca 4000 inimest, et apteegi pidamine 
end ära tasuks. Kui vaadata sel aastal apteegita jäänud asulaid (märkisime 
need eespool kollase taustaga), siis neis kõigis jääb elanike arv ca 600 
ringi ning isegi lähikonna külade elanikke juurde arvates jääb see kaugele 
4000-st.

Eestis on apteekide arv elanike kohta Euroopa keskmisest kõrgem (nt märksa 
suurema elanike arvuga Taanis on samas suurusjärgus apteeke nagu Eestis) ja 
ravimite kättesaadavus üle Eesti on hea. Kui väikestes asulates puudub 
apteek, siis on võimalik kasutada internetiapteeke, kes saadavad ravimid 
pakiga koju kõigisse Eesti asulatesse, või osta ravimid ca 20 km raadiusesse 
jäävast apteegist.“

Kui Teil tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega..

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

Saatja: Priit Pärnapuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 14. oktoober 2024 17:55
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Mõttes on teha aasta tagusele loole värskendus ja vaadata üle, kuidas 
apteeke pidavatel ettevõtetel läheb: https://www.ohtuleht.ee/1097278

Ma saan nii aru, et võrreldes 2023. aasta detsembriga on toimunud apteekide 
tegevuslubades järgnevad muutused:

suletud on 13 apteeki:

samal ajal on avatud 12 uut apteeki:

11 juhul on muutunud omanik või nimi:

Palun vajadusel parandada eelnevaid suletud, avatud või muudatustega 
apteekide nimekirju.

Suletud ja avatud apteekide arvud on pealtnäha tasakaalus, vaid üks apteek 
on rohkem suletud kui avatud. Kui hakata aga täpsemalt vaatama, siis nii 
ilus enam ei ole. Kaheteistkümnest tekkinud apteegist kümme on Harjumaal või 
Tartu linnas, seevastu suletud apteekidest on seal vaid neli. Rõuge vald 
kaotas oma ainsa apteegi, Aegviidu alevis, Kõpu alevikus, Puurmani alevikus, 
Rõuge alevikus ja Kolga-Jaani alevikus enam apteeki pole. Palun kirjeldust, 
mis Ravimiameti hinnangul apteegivõrguga toimub ja toimuma hakkab. Kas 
eelnev aasta on pelgalt juhus või näeme ka edaspidi, kuidas väiksemates 
kohtades olevad apteegid kaovad?

Tänan

Kõike head

Priit Pärnapuu

Tel: 56872778

  _____

Saatja: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Saadetud: reede, 8. detsember 2023 18:09
Adressaat: Priit Pärnapuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine

Tere!

Vastas Ravimiameti inspektsioonibüroo spetsialist Maarja-Liisa Sulg:

Kas apteeke pidavate firmade tegevuse lõpetamised käivad läbi ka Ravimiameti 
laualt? Kas see on lihtsalt teavitamine või vajavad ettevõtjad ka 
Ravimiameti luba? Kas juhtumid, kus apteeke pidava ettevõtte omanikud 
muutuvad, vajavad Ravimiameti teavitamist või luba? [Ma mõtlen, et 100% 
ettevõttest läheb uue omaniku kätte.] Mis on miinimum tingimused, mis peavad 
olema täidetud, et Ravimiamet lubaks ettevõtte koos apteekidega uue omaniku 
kätte?

Jah, apteegiteenuse osutamise tegevusloa omaja tegevuse lõppemine, 
tegevusloa omaja muutumine või tegevusluba omaja isiku osanike muutused 
jõuavad ka Ravimiametini. Apteegiteenuse osutamine kuulub loakohustusega 
tegevusalade hulka. Tegevusluba omaval ettevõtetel on kohustus tegevusloaga 
seotud asjaolude muutmise kavatsusest (sh tegevuse lõpetamine ja 
omaniku/osaniku vahetus) Ravimiametit vähemalt 30 päeva enne kavandatavat 
muudatust teavitada.

Apteekide omanikuks oleva juriidilise isiku osanike muutusest tuleb 
Ravimiametit teavitada. Ravimiamet hindab teate sisu ja kui teatest nähtub, 
et see toob kaasa kas mittevastavuse tegevusloa nõuetes või tegevusloa 
muutmise vajaduse, teavitab Ravimiamet sellest koheselt ettevõtet. Apteegi 
omanikuks oleva juriidilise isiku enamusosanikuks peab olema proviisor, kes 
töötab ühes temale väljastatud tegevusloa alusel tegutsevas apteegis 
juhatajana. Ravimiamet kontrollibki siin peamiselt, et ettevõtte omanike 
muutumisel kuuluks endiselt enamusosalus proviisorile ja see proviisor 
töötaks ühes temale kuuluvas apteegis juhatajana.

Apteek saab omaniku vahetada ka sellisel juhul, kui apteegi tegevusluba 
antakse üle teisele ettevõttele ehk tegevusloa omajale. Sellisel juhul on 
tegemist juba apteegiteenuse osutamise tegevusloa muudatusega, milleks tuleb 
esitada Ravimiametile tegevusloa muutmise taotlus. Tegevusloa omaja 
vahetumisel hindab Ravimiamet apteekidele kehtivate kõigi 
ravimiregulatsiooni nõuete täitmist.

Tegevuse lõpetamise teadet käsitleb Ravimiamet tegevusloa omal soovil 
lõpetamise taotlusena ja tunnistab tegevusloa ettevõtte soovil kehtetuks 
(kui just ei soovita tegevusluba teisele isikule üle anda – see eeldab 
tegevusloa muutmist).

Mis saab apteekidest, kui apteeke pidav firma lõpetab tegevuse? Palun 
kaardistada võimalikud lahendused. Kui apteeke pidav firma lõpetab tegevuse, 
millised on võimalused jätkata tegevust samas kohas sama tegevusloa alusel? 
[Näiteks tegevusluba 225 ja tegutsemiskoht 1309  kuulus minu teada 2020. 
aasta aprillis Osaühing PharmaThirteenile, kuid nüüd peab sama tegevusloa 
alusel apteeki OÜ PharmaFive.] Kuidas erineb Ravimiameti menetlus olukorras, 
kus soovitakse rajada päris uus apteek vs. olukord, kus samas 
tegutsemiskohas ja sama tegevusloa alusel jätkab apteegi pidamist teine 
ettevõte.

Tegevusluba omava juriidilise isiku tegevuse lõppedes ei saa ka apteegi 
tegevusluba samal moel edasi kehtida. Apteek tuleb, kas sulgeda või teisele 
omanikule üle anda (st apteek peab omanikku vahetama). Esimesel juhul teeb 
Ravimiamet otsuse tegevusloa kehtetuks tunnistamiseks, teisel juhul 
tegevusloa muutmiseks tegevusloa omaja osas.

Tegevusloa omaja vahetumisel kontrollib Ravimiamet samu nõudeid nagu uue 
apteegi avamisel. Seejuures on lihtsam veenduda nende nõuete täitmises, mida 
tegevusluba andes on varem kontrollitud ja mis tegevusluba muutes jäävad 
endiseks, kuid kõigi muutuvate asjaolude kontekstis hinnatakse muutust nagu 
uue tegevusloa andmisel. Uue apteegi avamine on küll protseduuri mõttes 
esmakordne tegevusloa taotlemine ja tegevusloa omaja vahetumine tegevusloa 
muutmine, aga mõlemal juhul peab nii tegevusloa omaja kui ka apteek vastama 
kõikidele ravimiregulatsiooni nõuetele ning Ravimiamet kontrollib seda 
mõlemal juhul.

Tegevusluba nr 225 (Kaubamaja Apteek), tegutsemiskoht kuulus kuni 31.10.2020 
OÜ-le PharmaThirteen. Ravimiameti otsusega muudeti tegevusluba nr 225 seoses 
Kaubamaja Aptegi tegevusloa üleandmisega OÜ-le PharmaFive. Tegevusloa 
üleandmisel jääb tegevusloa number ja tegutsemiskoha number samaks, kuid 
muutub tegevusloa omaja.

Kas üldse ja milliste apteeke pidavate firmade käest on Ravimiamet saanud 
teate tegevuse lõpetamisest? [Mõtlen neid, mis praegu veel töötavad.]

Ravimiametit teavitatakse alati tegevuse lõpetamisest ja seejärel tunnistame 
tegevusloa ettevõtte soovil kehtetuks. Kui ettevõte on äriregistris 
registreeritud, aga kehtivaid tegevuslubasid enam ei ole, siis ettevõtte 
äriregistrist kustutamisest või teise ettevõttega ühinemisest Ravimiametit 
enam teavitama ei pea, sest see ei saa enam puudutada ühegi apteegi tegevust 
(kuna pole kehtivaid tegevuslubasid).

Tegutsevaid apteeke omavad juriidilised isikud ei ole oma tegevust lõpetanud 
(see oleks toonud kaasa ka apteegi sulgemise või teisele isikule üle 
andmise). Teie küsimuse täpsem iva võis meile jääda tabamata – sellisel 
juhul palume küsimust täpsustada.

Osaühing PharmaThirteen, registrikood 14915565, lõpetas tegevuse ja ühines 
Osaühing Pharmandiaga, registrikood 14213834.

Mõlemad osaühingud kuulusid ühinemise hetkel ühele ja samale füüsilisele 
isikule, kes teavitas ravimiametit ettevõtete ühinemisest. Seoses OÜ-le 
PharrmaThirteen kuuluva ühe apteegi tegevusloa üleandmisega OÜ-le Pharmandia 
esitati Ravimiametile taotlus ja Ravimiamet tegi otsuse tegevusloa 
muutmiseks (tegevusloa omaja vahetumiseks).

OÜ PharmaSeven, registrikood 14915571, lõpetas tegevuse ja ühines Osaühing 
PharmaOne'iga, registrikood 14435764.

OÜ-le PharmaSeven ei kuulunud ühinemise hetkel ühtegi kehtivat 
apteegiteenuse osutamise tegevusluba ja sellest Ravimiametit ei teavitatud. 
Küll aga kontrollis Ravimiamet selle ühinemise asjaolusid seoses OÜ-ga 
PharmaOne seotud teiste tegevusloa muudatuste tegemisega (tegevusluba ei 
vaja sellega seoses muutmist ja ühinemine ei toonud kaasa mittevastavusi, 
mida oleks vaja kõrvaldada).

Kui Teil tekib täpsustavaid küsimusi, siis hea meelega vastame ja selgitame.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Priit Pärnapuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 8. detsember 2023 10:21
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Üks täiendav küsimus veel:

Kas juhtumid, kus apteeke pidava ettevõtte omanikud muutuvad, vajavad 
Ravimiameti teavitamist või luba? [Ma mõtlen, et 100% ettevõttest läheb uue 
omaniku kätte.] Mis on miinimum tingimused, mis peavad olema täidetud, et 
Ravimiamet lubaks ettevõtte koos apteekidega uue omaniku kätte?

  _____

Saatja: Priit Pärnapuu
Saadetud: reede, 8. detsember 2023 09:09
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Apteeke pidavate ettevõtete likvideerimine

Tere

Tänavu septembris toimus kaks ühinemist üldapteeke pidavate firmade vahel:

*	Osaühing PharmaThirteen, registrikood 14915565, lõpetas tegevuse ja ühines 
Osaühing Pharmandiaga, registrikood 14213834.

*	OÜ PharmaSeven, registrikood 14915571, lõpetas tegevuse ja ühines Osaühing 
PharmaOne'iga, registrikood 14435764.

Kas apteeke pidavate firmade tegevuse lõpetamised käivad läbi ka Ravimiameti 
laualt? Kas see on lihtsalt teavitamine või vajavad ettevõtjad ka 
Ravimiameti luba?

Mis saab apteekidest, kui apteeke pidav firma lõpetab tegevuse? Palun 
kaardistada võimalikud lahendused.

Kui apteeke pidav firma lõpetab tegevuse, millised on võimalused jätkata 
tegevust samas kohas sama tegevusloa alusel? [Näiteks tegevusluba 225 ja 
tegutsemiskoht      1309  kuulus minu teada 2020. aasta aprillis Osaühing 
PharmaThirteenile, kuid nüüd peab sama tegevusloa alusel apteeki OÜ 
PharmaFive.] Kuidas erineb Ravimiameti menetlus olukorras, kus soovitakse 
rajada päris uus apteek vs. olukord, kus samas tegutsemiskohas ja sama 
tegevusloa alusel jätkab apteegi pidamist teine ettevõte.

Kas üldse ja milliste apteeke pidavate firmade käest on Ravimiamet saanud 
teate tegevuse lõpetamisest? [Mõtlen neid, mis praegu veel töötavad.]

Tänan

Kõike head

Priit Pärnapuu

Tel: 56872778